EASTER YANG DIBERKATI: TUHAN YESUS BANGKIT.

No comments
Shalom semua saudara/i yang diberkati Tuhan Yesus Kristus.

KRISTUS telah bangkit. Seluruh umat percaya meraikan hari Easter sebagai hari peringatan kebangkitan Kristus menang dari alam maut. Dengan kebangkitanNya, maka kepercayaan kita tidak menjadi sia-sia, sebaliknya Tuhan kita hidup-tidak mati.

‘...Karena itu, kalau kamu dibangkitkan bersama dengan Kristus, carilah perkara yang di atas, di mana Kristus ada, duduk di sebelah kanan Tuhan. Pikirkanlah perkara yang di atas, bukan yang di bumi. Sebab kamu telah mati dan hidupmu tersembunyi bersama dengan Kristus di dalam Tuhan. Apabila Kristus, yang adalah hidup kita, menyatakan diri kelak, kamupun akan menyatakan diri bersama dengan Dia dalam kemuliaan. Kolosi 3:1-3.

Sesungguhnya, mari kita mencari makna sebenar Hari Easter dalam hidup kita secara peribadi. Apakah kita merasakan kemenangan Kristus dan kebangkitanNya benar-benar hidup dalam hati kita? Apakah kita merasa damai sejahtera, sukacita dan kebenaran meresap dalam hati setiap kita? Mari kita meresponi dengan terusan mencari wajah Tuhan, merenung firmanNya, memancarkan kasihNya kepada orang lain dan setiap sedia setiap masa dipertanggungjawabkan untuk bertahan didalam iman dan ketaatan.

Haleluya, Tuhan kita sudah bangkit!

No comments :

Post a Comment

Lazada Malaysia